گزیــــده اخبــــار
صفحه اصلی/اخبار/اخبار ویژه/تهیه سند و تغییر فرآیند تصویب معماری ایستگاه‌ها، دو گام اساسی خط دو و سه مترو خواهد بود
کد محتوا : 34640
تعداد بازدید: 104
شنبه، 22 تير 1398
تهیه سند و تغییر فرآیند تصویب معماری ایستگاه‌ها، دو گام اساسی خط دو و سه مترو خواهد بود
رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان:
تهیه سند و تغییر فرآیند تصویب معماری ایستگاه‌ها، دو گام اساسی خط دو و سه مترو خواهد بود
رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تهیه سند و تغییر فرآیند تصویب معماری ایستگاه ها دو موضوعی است که باید برای ایستگاه‌های خط دو و سه مترو اصفهان مورد پیگیری قرار گیرد و هم افزایی بین قطار شهری و معاونت معماری و شهرسازی ایجاد شود و هر دو باید برای ایستگاه ها تصمیم گیری هماهنگ
شیرین طغیانی در گفت و گو با اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان و در خصوص جلسات تشکیل شده و آخرین تصمیمات در خصوص ایستگاه‌های مترو خطوط دو و سه مترو اصفهان، اظهار کرد: موضوع معماری ایستگاه‌های مترو از ابتدای کار شورای پنجم در کمیسیون عمران بارها مطرح شده بود و با توجه به اینکه خط یک تمام بود و این شورا و کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی وارث ایستگاه های مترویی بودیم که چه خوب چه بد ساخته شده بودند تصمیم گرفتیم که برای خطوط دو و سه تصمیمات بهتر و جدی تری گرفته شود. 
وی افزود: با توجه به دستور کار ایستگاه‌های مترو در خط یک می شود روندهای ایستگاه‌ها در خطوط دو سه مترو را بهتر دنبال کنیم و با بررسی انتقادات جامعه متخصص و مردم در خصوص ایستگاه های مترو خط یک که اکثرا در حول محور چرایی شبیه هم نبودن ایستگاه‌ها، هماهنگ نبودن طراحی و معماری آنها و متناسب نبودن معماری ایستگاه‌ها با فضای شهری اصفهان می چرخید به بهبود ایستگاه‌ها بپردازیم.
 
رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: خط مترو و ایستگاه‌های مترو مثل دانه های تسبیح به یکدیگر متصل هستند که یک فرصت بی نظیر برای شهر می توانند باشد. امیدوارم بتوانیم این موضوع را دنبال کنیم. بنده شخصا در کمیسیون تصویب معماری ایستگاه های مترو حضور پیدا می کردم که اولین انتقاد در کمیسیون به روند تصویب ایستگاه های مترو بود چراکه در گذشته در مرحله تحویل گیری طرح از مشاورین مماشات بیش از حد می شد و فرآیندی برای تصویب ایستگاه وجود نداشت.
 
طغیانی با بیان اینکه در جلسات با مشاورین نیز دغدغه هایی وجود داشت و هیچ دستور کار و سند بالادستی برای ایستگاه های مترو وجود نداشت و گاهی چندین بار مکان ایستگاه ها جابه جا می شد که مشاوران خسته می شدند و به اولین طرح مجوز می دادند، تصریح کرد: تمام تلاش بر این است که سند بالادستی برای ایستگاه های دو و سه داشته باشیم برای این کار متخصصینی از دانشگاه تهران در جلسات حضور پیدا کردند و بازدیدی از خط یک داشتند و برای خط دو و سه پروپوزالی تهیه کردند که توسط متخصصین معماری اصفهان این پروپوزال چکش کاری شد. 
 
وی اضافه کرد: همچنین اختلاف نظری بین حوزه معماری و شهرسازی و قطار شهری اصفهان وجود داشت که در بسیاری از موارد به حوزه معاونت معماری و شهرسازی گفته شد که مسئول ایستگاه مترو شما هستید، اما نکته اساسی این است که متاسفانه از یک تاریخی تصویب معماری ایستگاه‌ها به قطار شهری سپرده شده و قطا شهری در واقع جزیره‌ای در این زمینه عمل کرده است.  
 
رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از مدت ها قبل به این نتیجه رسیدیم که باید در کمیسیون تصویب ایستگاه‌های قطار شهری جلسه مشترکی داشته باشیم و دوستان را به هم نزدیک کنیم. در این هفته یک جلسه مشترک با قطار شهری و معاونت معماری و شهرسازی جلساتی تشکیل خواهد شد و با حضور متخصصان فرآیند ایستگاه اصلاح و شهردار اصفهان نیز در جریان نظر کمیسیون عمران و شهرسازی قرار خواهند گرفت. 
 
طغیانی خاطرنشان کرد: تهیه سند و تغییر فرآیند تصویب معماری ایستگاه ها دو موضوعی است که باید برای ایستگاه‌های خط دو و سه مترو اصفهان مورد پیگیری قرار گیرد و هم افزایی بین قطار شهری و معاونت معماری و شهرسازی ایجاد شود و هر دو باید برای ایستگاه ها تصمیم گیری هماهنگ داشته باشند.

• نظرات پس از بررسی در سایت قابل نمایش است.